![]() |
Запорізький навчально-виховний комплекс №23 Запорізької міської ради Запорізької області знаходиться в комунальній власності м. Запоріжжя і є правонаступником загальноосвітнього навчально-виховного комплексу I-III ступенів №23, середньої школи №23, яка була відкрита в 1969 році.
Наша адреса:
69059 м. Запоріжжя, вул. Парамонова, 6а (Космічний м-н),
До складу комплексу входять дошкільний навчальний заклад №28, який розташований в окремому приміщенні. Початкова школа навчального комплексу також розташована в окремій будівлі, в минулому - приміщення дитячого садку.
Головною метою навчального закладу є забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної, шкільної освіти I-III ступенів, задоволення потреб громадян, суспільства і держави в догляді, оздоровленні, розвитку та навчанні дітей дошкільного та молодшого шкільного віку, формування всебічної інтелектуально розвиненої, високоморальної особистості з національною самосвідомістю, пошук, навчання, виховання та розвиток обдарованих та здібних дітей шляхом загальноосвітньої та спеціальної підготовки через поглиблене та профільне навчання; прилучення вихованців до скарбниці національних, духовних і етнічних цінностей в ім'я збагачення інтелектуального, творчого, культурного потенціалу України.
Організаційна структура навчального закладу є чотириступеневою:
- Дитячий навчальний заклад;
- школа І ступеню;
- школа II ступеню;
- школа III ступеню.
Структура навчального закладу визначається концепцією особистісно-орієнтованого навчання, дотриманням принципів наступності, системності, диференціації та індивідуалізації освітнього процесу, забезпеченням відповідності мети навчання, виховання і розвитку учнів у кожному віковому періоді їх психологічним, фізіологічним та віковим особливостям.
Навчання в навчальному закладі здійснюється на основі:
- зовнішньої і внутрішньої диференціації;
- впровадження сучасних технологій навчання;
- урахування здібностей та можливостей дитини;
- запровадження системи цілеспрямованої психодіагностичної корекції методів та форм навчання;
- відповідності соціально-психологічним вимогам до навчання у навчальному закладі.
Дошкільний навчальний заклад забезпечує належний рівень дошкільної освіти дітей віком від трьох до шести років відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти. Порядок приймання та відрахування дітей дошкільного віку, умови збереження за дитиною дошкільного віку місця у навчальному закладі визначаються положеннями про загальноосвітній та дошкільний навчальні заклади.
Головним завданням дошкільного навчального закладу є:
- виховання морально, фізично і психічно здорового покоління;
- становлення особистості дитини, забезпечення її фізичного здоров'я;
- розвиток розумових та творчих здібностей, пізнавальної активності дітей;
- розвиток природних позитивних нахилів, здібностей і обдарованості, творчого мислення вихованців;
- підготовка дітей до навчання у школі.
Школа першого ступеня навчання створена з метою надання кожному учневі освіти відповідно до ступеня навчання, потенціалу кожної дитини, її здібностей і інтересів та забезпечення можливості продовження навчання в школі II-III ступенів. Спираючись на завдання освіти, напрямки роботи навчального закладу, пов'язані зі створенням умов для розвитку дитини, які сприяють більш повній реалізації її особистого інтелектуального потенціалу, створенню соціально-психологічних умов для успішного навчання і психологічного розвитку дитини в ситуаціях шкільної взаємодії.
Головними завданнями школи першого ступеня є:
- забезпечити досягнення кожним учнем рівня освіченості відповідно до ступеня освіти, потенціалу школяра, потребам його особистісного розвитку;
- забезпечити індивідуальний розвиток, найбільш повне задоволення інтересів та здібностей учнів, розвиток їх творчої активності в різних видах урочної та позаурочної діяльності;
- організувати систематичне відстеження психолого-педагогічного статусу школяра, перспектив його розвитку протягом навчання в школі першого ступеня;
- створити спеціальні соціально-психологічні умови для розв'язання проблем навчання, спілкування та психологічного стану учнівських колективів і конкретних учнів.
Школа другого ступеня навчання створена з метою виявлення здібностей, потреб учнів пізнавальних інтересів до навчання, до реального життя з метою надання свободи вибору до самовизначення, формування глибоких і міцних знань, умінь, навичок з усіх предметів базової освіти, а також формування системи цінностей, в якій служіння суспільству є осмисленою необхідністю, формування чіткої і ясної громадянської позиції, засвоєння прав і обов'язків, культури організації дозвілля, спрямованого на розвиток пізнавального світогляду і фізичної культури.
Головними завданнями школи другого ступеня є:
- забезпечення базового рівня освіти всіма учнями;
- вирівнювання стартових можливостей учнів у засвоєнні всіх навчальних дисциплін;
- виявлення здібностей і можливостей учнів для подальшої спеціалізації, надання можливості вибору профілю або напрямку навчання;
- формування інтересів, цінностей, моральних основ спілкування, виховання, мотивації діяльності.
Школа третього ступеня навчання є школою профільного навчання і
поглибленого вивчення предметів.
Головними завданнями школи третього ступеня є:
- удосконалення системи різнорівневого і багатофункціонального навчання в умовах забезпечення державних стандартів освіти на основі поглиблених, профільних програм навчання, спрямованих на самовизначення особистості;
- формування індивідуального стилю діяльності, самостійного високого творчого і інтелектуального потенціалу, осмисленого вибору професійної діяльності;
- створення умов для ствердження громадянської зрілості, адаптованості в умовах соціальних змін, конкурентноздатності;
- формування культури дозвілля, здатності моделювати стосунки з людьми;
- формування концепції здорового способу життя.
Школа третього ступеня надає можливість учням продовжувати навчання з обраного профілю, орієнтує школяра на майбутню професію за рахунок введення профільних спецкурсів на базі вищих навчальних закладів I-IV рівнів акредитації.
Всього в Запорізькому навчально-виховному комплексі №23 в 2007-2008 навчальному році навчається 810 учнів і виховується 220 дітей.
У навчальному закладі визначена українська мова навчання і запроваджено поглиблене вивчення предметів: математики, фізики, української мови, української літератури, англійської мови, історії, правознавства, інформатики, фізкультури, технічної та обслуговуючої праці; визначені профілі навчання: фізико-математичний, філологічний, суспільствознавчий, технологічний, фізкультурно-оздоровчий.
Матеріально-технічна база навчального комплексу включає:
- кабінети хімії, фізики - 2, біології, інформатики - 3, математики - 2, історії України, історії рідного краю, правознавства, географії, української мови, української літератури, зарубіжної літератури, англійської мови - 3, образотворчого мистецтва, музики, обслуговуючої праці, комбінована технічна майстерня;
- спортивний, актовий зал;
- кіновідеозал в основній і початковій школі;
- бібліотека з медіа текою та філіалом в початковій школі (книжковий фонд бібліотеки: 14836 книжок, 280 журналів і брошур, 14060 навчальних підручників, 1320 науково-педагогічних та методичних посібників, 50 періодичних видань);
- столова в приміщенні початкової школи, буфет - в основній;
- зал лікувально-оздоровчої фізкультури.
Кадровий потенціал навчального комплексу:
Всього педагогів - 74. З них:
- мають звання: "учитель методист" - 13; "старший учитель" - 10;
- мають кваліфікаційні категорії: "вища" - 30; "перша" - 15; "друга" - 12; "спеціаліст" - 17.
У навчальному закладі створюються та функціонують:
Методичні об'єднання:
- вчителів початкових класів та вихователів груп продовженого дня;
- української словесності;
- іноземної мови;
- фізико-математичних наук;
-природничо-суспільних наук;
- естетичного циклу;
- класних керівників.
Творчі дитячі об'єднання:
- гуртки та студії;
- дитячі організації.
У навчальному закладі створені і працюють психологічна, соціально-педагогічна, логопедична, медична служби.
Форми та методи науково-методичної роботи визначаються щорічно наказами директора навчального закладу.
З метою формування адаптивної моделі школи, всебічного розвитку особистості, збереження та укріплення здоров'я учнів в навчальному закладі працює районний експериментальний майданчик "Школа розвитку і здоров'я", згідно з розпорядженням Комунарської райадміністрації від
17.09.04 р. №1900-р.
Його реалізація здійснюється через напрями "Здоров'я" і "Розвиток".
Медичне супроводження передбачає систему заходів:
- фітотерапія;
- аромотерапія;
- вітамінотерапія;
- аероіонотерапія;
- масаж;
- кварцювання приміщень бактерицидними лампами;
- впровадження методики Фролова;
- організація питного режиму ("Ордана");
- поглиблений медичний огляд.
Через систему формування реалізується напрям "Здоров'я".
Педагогічним колективом ЗНВК №23 розроблено авторські програми, спрямовані на розвиток особистості молодших школярів:
- природно-математичний цикл - економіка, інформатика, математична логіка;
- цикл духовного вдосконалення і розвитку - розвиток творчої уяви, екологія душі, народознавство;
- цикл естетичного та фізичного розвитку - лікувальна фізична культура, хор, хореографія, інтегрований курс етики з етикетом;
- гуманітарний цикл - англійська мова, основи правознавства, гурток "Запоріжжя".
Таким чином, ЗНВК сьогодні - це:
- Чотири ступеня навчання: дошкільна освіта; початкова освіта; середня школа; старша школа, а також центр районного розвитку дитини "Вундеркінд";
- профілі навчання: філологічний (укр. мова та література, англійська мова); фізико-математичний; суспільствознавчий; спортивно-оздоровчий; технологічний;
- районна експериментальна площадка "Школа розвитку і здоров'я";
- соціально-педагогічна, логопедична, психологічна, медична служби;
- інформатика на сучасній комп'ютерній техніці - три комп'ютерні класи;
- загальношкільна газета «Большая перемена», газети в початковій школі "Пролісок", "Здоров'ятко";
- призові місця на районних, обласних олімпіадах, оглядах, конкурсах Малої Академії Наук України; перемоги на районних, міських, обласних спортивних змаганнях.
- співробітництво з ВУЗами міста: Національний Університет, Національний Технічний Університет, Класичний приватний університет, Юридичний інститут.
(проїзд: трол. №14, 15, авт. №80 до зупинки "Технікум")
тел. (0612) 769-80-27, 769-80-60, 769-80-56, 769-80-29
e-mail: school23zp@gmail.com